De eerste indrukken en ons eerste avontuur! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Félice Velthuis - WaarBenJij.nu De eerste indrukken en ons eerste avontuur! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Félice Velthuis - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken en ons eerste avontuur!

Door: Félice

Blijf op de hoogte en volg Félice

29 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Zitten jullie er allemaal klaar voor? Dan komt nu een spannend verhaal! Doe de gordijnen dicht, maak de ruimte waar je bent donker met een schemerlampje! Ik hoop dat jullie vannacht allemaal gewoon kunnen slapen!

Ik moet beginnen met te vertellen dat het mij enorm spijt dat ik nu pas iets schrijf, maar ik ben al redelijk gewend aan het 'no spang' gevoel. 'Ik ga vandaag echt een blog schrijven!'. 's avonds wordt het dan: 'Ik doe het morgen wel!'. en zo gaat het dus al een aantal dagen..
Maar vandaag is het dan zover!

Donderdag 24 april ging om kwart voor 6 de wekker. Het avontuur ging dan echt beginnen. Ik stond op met een dubbel gevoel. Ik had enorm veel zin om te gaan, maar had er ook behoorlijk moeite mee dat ik alles en iedereen zo lang achter moest laten. De eerste tranen kwamen dan ook toen ik afscheid moest nemen van mijn lieftallige broer Remco.
Eenmaal in de auto ging het wel weer. De reis naar Schiphol duurde langer als verwacht, omdat we een paar keer oponthoud hadden.
Inge en Evelien waren inmiddels al op Schiphol en waren op mij aan het wachten. Het afscheid nemen was niet leuk. Eenmaal afscheid genomen was het ook meteen goed en begon het tot ons door te dringen. Wij gingen dit echt doen! WAUW!
Toen we aan het wachten waren in de gate, gebeurde er al meteen iets dat lachwekkend was. Een Surinamer had de drankautomaat uitgetrokken, zodat hij zijn telefoon kon opladen.. Toen we dit zagen hadden we de grootste lol.
Na drie kwartier vertraging ging ons vliegtuig toch echt de lucht in. De reis verliep soepel. Films kijken, veel eten en kletsen. Om half 7 's avonds (Surinaamse tijd) kwamen we aan bij ons huis voor de komende drie maanden. We voelden ons meteen op ons gemak. Michèlle zat hier al een aantal dagen en was al helemaal ingeburgerd. We hebben onze spullen uitgepakt en zijn gaan slapen.

Vrijdag 25 april was ik al redelijk vroeg wakker. Ons contactpersoon zou ons op komen halen om ons de stad te laten zien en fietsen te huren. Na een wandeltocht van twee uur door de binnenstad en veel informatie rijker, waren we eigenlijk kapot moe. Maar we mochten nog niet moe zijn, want we moesten nog een bezoekje brengen aan de vreemdelingendienst voor een stempel, en de fietsen moesten nog opgehaald worden. De mevrouw bij het fietsenverhuur was erg streng, omdat ze veel slechte ervaringen had met stagiaires. Ons contactpersoon heeft ons hierna naar huis gebracht en toen zijn we even gaan 'chillen', zoals dat heet.
Aan het einde van de middag wilde we onze eerste boodschappen doen. We kwamen er al snel achter dat Inge's fiets niet in orde was. Ze had een lekke band. Erg vervelend en de mevrouw van de fietsverhuur deed ook erg moeilijk. Toen hebben we maar een andere fiets gepakt en zijn boodschappen gaan doen. De supermarkt waar wij waren was erg mooi. Hij is te vergelijken met hoe het bij ons er ook uit ziet. Ze hebben dan ook alle Nederlandse producten. Alleen is het hier zeker 3x zo duur als bij ons.
's Avonds zijn we met alle meiden gaan uiteten. Lang wachten, lekker eten en gezelligheid. Daarna naar huis en het bed in.

Zaterdag 26 april, Kingsday!
's Morgens zijn we de stad gaan verkennen op de fiets. Eerst langs de fietsenmaker voor Inge's fiets. De meneer van de fietsenzaak was niet blij met ons, maar wij ook niet met hem, dus als ons contract is afgelopen gaan wij fijn naar een andere!
Ook wij hebben Kingsday gevierd. 's Avonds was er een speciale boottocht georganiseerd voor Nederlandse Stagiaires. Dit was erg leuk en gezellig!

Zondag 27 april was de dag van ons eerste tripje. Dit was meteen al erg avontuurlijk. Eerst hebben we twee plantages bezocht. Eentje werd nog gebruikt en de ander was een openluchtmuseum. Erg mooi en indrukwekkend om te zien. Daarna zijn we met een bootje de Commewijne rivier opgegaan om Dolfijnen te spotten. We hebben er genoeg kunnen zien! Erg leuk! Onze magen waren inmiddels al behoorlijk aan het knorren en dus gingen we iets eten. Na het eten moesten we ons omkleden. Lange mouwen en goed insmeren met deet (insecticide). Want het grote avontuur ging beginnen! Wij gingen op een klein bootje, door het moeras, kaaimannen spotten ennnnn vangen!!! De adrenaline schoot door ons lijf! Wat was dit ontzettend gaaf! Twee meiden vonden het toch een beetje eng en wilden graag terug, maar dat ging natuurlijk niet. Uiteindelijk hebben we twee kaaimannen gevangen en sta ik er mee op de foto. HOE RUIG?!
Ik heb die nacht heerlijk geslapen en gedroomd van de kaaimannen.

Maandag 28 april hebben we lekker gerelaxed. We zijn gaan zwemmen en hebben boodschappen gedaan. Daarna hebben we voor onszelf gekookt en het huis een beetje gepoetst.

Sorry voor dit uberlange verhaal, ik moet het toch maar vaker gaan doen denk ik haha! (foto's volgen nog ;)). Nu ga ik slapen!

Tan bun/Groetjes,
Félice


  • 29 April 2014 - 10:01

    Gaby:

    Hoi Meisie,

    Goed gedaan. Er wordt zo veel naar je gevraagd, familie, Marga, Marlies, Tineke.
    Ik hoop dat je die hebt toegevoegd.
    Hopelijk maak je nog veel leuke dingen mee.
    Hier gaat alles goed. Dikke kus van je mam.

  • 29 April 2014 - 19:06

    Alex:

    prachtig verhaal. Ga zo door!

  • 30 April 2014 - 08:32

    Monique :

    Fijn wat van je te horen, dacht al dat je door een kaaiman was opgegeten. Klinkt heel gezellig, wanneer begint het echte leven? Maar ook niet vergeten te genoeten hoor!
    Dikke knuffel van Rolf en mij

  • 02 Mei 2014 - 11:06

    Marianne:

    Geweldig spannend, geniet ervan.
    Nog veel plezier en blijf nieuwsgierig!

  • 03 Mei 2014 - 21:27

    Bianca Beckers:

    Hallo Felice,
    Fijn om te lezen dat het jullie goed bevalt in Paramaribo.
    Geniet en doe iedereen de groetjes, Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Félice

Op deze pagina kunt u alles lezen rondom mijn reis naar Suriname! Veel leesplezier!

Actief sinds 11 April 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 6630

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

24 April 2014 - 09 Juli 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: