Ifrow Félice - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Félice Velthuis - WaarBenJij.nu Ifrow Félice - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Félice Velthuis - WaarBenJij.nu

Ifrow Félice

Door: Félice

Blijf op de hoogte en volg Félice

07 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen maandag was het dan zover, onze eerste stagedag. Met kriebels in onze buik stapten we op de fiets om naar onze stageschool te gaan. Het was even zoeken waar we precies het schoolplein op moesten, maar hier kwamen we al snel achter. Nadat we de fietsen hadden gestald zijn we gaan kijken waar we ons moesten melden. Al snel kwamen we al een aantal leerkrachten tegen die ons begroetten. Uiteindelijk kwam de directrice op ons af gelopen. Wat een leuk ontvangst! Ze waren erg enthousiast over onze komst.
Om 10 voor 8 belde de directrice met de schoolbel en kwamen alle leerlingen en leerkrachten in rijen op het schoolplein staan. Toen het muisstil was zongen ze het volkslied en werd de vlag gehesen. Dit doen ze iedere dag. De directrice deed hierna de mededelingen. Ze stelde ons voor aan het personeel en de leerlingen. Daarna kregen we een korte rondleiding door de school en hebben we een aantal afspraken gemaakt. Maandag hebben we alleen rondgelopen en gekeken in alle klassen. Dinsdagmorgen hebben we allemaal onze keuze doorgegeven en zijn we naar onze eigen klas gegaan. Ik heb groep 4b! In iedere klas zijn trouwens 2 juffen en ongeveer 25 kinderen. Toen ik vroeg waarom er 2 juffen in iedere groep waren zeiden ze: ‘Het is toch veel te zwaar om dit alleen te doen?!’ Ik heb maar niet verteld dat ze in Nederland maar 1 leerkracht in een groep hebben. De dagen zijn ook wel heel zwaar hier hoor. De school duurt maar liefst van 10 voor 8 tot 20 over 12 en om half 1 zijn alle leerkrachten naar huis. Voor ons natuurlijk geen slechte bijkomstigheid.
Het onderwijs hier is heel anders. Ik loop veel rond om de kinderen te helpen. Je ziet aan de reacties van de kinderen dat ze het niet gewend zijn. Ze vinden het apart, maar wel fijn.
Na morgen heb ik alweer weekend en maandag begin ik met het geven van de eerste lesjes. Ik ga proberen het op mijn manier te doen, maar ik weet niet of dat wordt gewaardeerd.

Lieve schatten van basisschool Leeve, groep 7:
Hoe gaat het met jullie?? Ik ben zo benieuwd! En met juffrouw Chrianne en de baby?
Hebben jullie de uitslag van de entreetoets al? Ik wil jullie alvast heel veel succes wensen met het verkeersexamen volgende week!! Zet hem op, jullie kunnen het!
Ik mis jullie hoor! Het is hier zo anders. De lokalen hebben geen ramen, maar een soort tralies en de lokalen bestaan alleen uit tafeltjes en stoeltjes, een krijtbord en twee opbergkasten. Ze gebruiken hier ook ‘De wereld in getallen’ , alleen is het de Surinaamse versie en die heet: ‘Plezier in rekenen’. De kinderen zijn wel erg lief en willen mij allemaal aanraken, omdat ik er natuurlijk anders uit zie dan hen. Ik ben dus een echte beroemdheid hier, haha!
Heel veel succes op school en goed luisteren naar juf Chrianne he!

Groetjes aan iedereen,
Een dikke kus uit het warme Suriname.
Ifrow Félice.

  • 08 Mei 2014 - 16:08

    Gaby:

    Hoi Félice,

    Natuurlijk gaan ze het leuk vinden hoe jij les geeft. Leuke onderbrekingen en dan weer leren. Geef maar het goede voorbeeld aan de juffen daar.
    Dikke kus van mam.

  • 08 Mei 2014 - 18:45

    Marianne:

    Leuke ervaringen, voor jou, en voor de kinderen! Succes ermee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Félice

Op deze pagina kunt u alles lezen rondom mijn reis naar Suriname! Veel leesplezier!

Actief sinds 11 April 2014
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 6629

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

24 April 2014 - 09 Juli 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: