Redders in nood! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Félice Velthuis - WaarBenJij.nu Redders in nood! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Félice Velthuis - WaarBenJij.nu

Redders in nood!

Door: Félice

Blijf op de hoogte en volg Félice

31 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen,

Het is alweer bijna een week geleden dat ik een reisverslag online heb gezet.
Vandaag zijn we alweer precies op de helft van ons avontuur en dus komt het einde straks snel inzicht.. Balen zeg! Ik heb het hier zo naar mijn zin, maar natuurlijk vind ik het straks ook weer leuk om mijn lieve gezin, familie en vrienden te zien.

Deze week is er weer van alles gebeurd. Maandag hadden we onze laatste salsa les voor het afdansen. Nog even hard oefenen dus! Het ging echt super goed! ‘Zo ga ik wel slagen’, dacht ik.
Dinsdag was een spannende dag. Ik had een sollicitatiegesprek via Skype. Het ging erg goed, maar uiteindelijk ben ik tweede geworden. Nu dus weer verder solliciteren…
Woensdag ben ik samen met Evelien en Michèlle weer naar Zumba gegaan. Zweten, zweten!
De dag erna moesten we weer vroeg opstaan om naar stage te gaan. Vandaag zouden we de mediatheek gaan inrichten, verder gaan met verven en de laatste inkopen doen. Uiteindelijk hebben Evelien en Inge geverfd en zijn Michèlle en ik de laatste inkopen gaan doen. Dit duurde allemaal langer dan verwacht. Uiteindelijk hebben we de mediatheek niet ingericht, omdat hij nog niet gepoetst was.
Michèlle en Evelien hadden de puppy’s op het schoolplein weer gezien, terwijl we dachten dat ze al weg waren. We konden het niet langer aanzien en wilde in actie komen. Van onze taxichauffeur wisten we dat hij een puppy wilde. Ik heb toen contact met hem opgenomen en hij gaf aan dat hij ze heel graag wilde hebben. Na informatie ingewonnen te hebben bij het zusje van Evelien zijn we op de fiets gestapt naar een dierenarts. Hier hebben we gevraagd wat we het beste konden doen. We hebben toen besloten om de hondjes weg te halen en aan onze taxichauffeur te geven, maar dit kon morgen pas. ’s Avonds was het dan zover! We moesten afdansen! Spannneeeennnddd!! Eerst nog even alles herhalen en toen was het ware moment aangebroken. Met 5 personen tegelijk moesten we naar binnen en werden we gekoppeld aan een man. Een heel salsa nummer moesten we dansen. Bij mij ging het niet geweldig. Ik was erg zenuwachtig en ik vond dat de man met wie ik moest dansen mij niet heel fijn begeleidde. Uiteindelijk zijn we allemaal geslaagd!!! We waren zo blij! Inge en ik hebben de smaak te pakken en gaan door naar level 2. Na het examen zijn we door gegaan naar Havana Lounge om onze dansmoves op de dansvloer te laten zien. Sommige mannen gingen allemaal hele gekke dingen doen, dus vraag niet hoe het eruit zag haha.
Vrijdag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn toen de pups gaan halen. Onze taxichauffeur kwam ons halen en samen reden we naar de school. Hij pakte de pups en stopte ze in de doos. We hadden nog niet gezien wie de moeder was, maar die was er nu wel opeens. Ze had het er moeilijk mee dat we de pups weghaalden. Wij hadden het ook zwaar, maar wisten dat dit het beste was voor de pups. De arts zei ook dat ze wormen hadden en het anders waarschijnlijk niet gered hadden. Een goede reddingsactie van ons dus! Onze taxichauffeur was er erg blij mee en na knuffeltjes en een flesje gekocht te hebben is hij met ze naar huis gegaan. Vanmorgen hadden Evelien en ik een massage gepland, heerlijk! Zeker voor herhaling vatbaar! ’s Middags hadden we crazy 88. We moesten 88 opdrachten uitvoeren binnen een bepaalde tijd, zoals mensen op straat knuffelen en een Big Mac met stokjes eten. Het was wel leuk, maar het weer werkte echt niet mee, dus zijn we maar gestopt. Zo meteen gaan we lekker uiteten met zijn allen! Gezellig 

Groetjes en een dikke kus

P.S. Pe dansi de, boro man de toe
(Als het leuk is, vliegt de tijd)

  • 01 Juni 2014 - 09:57

    Gaby:

    Hoi Meissie,

    De helft zit er al weer op. Wat gaat de tijd snel. Geniet van de overige weken zoveel je kan. Leuk dat je met salsa verder gaat. Veel succes met het inrichten van de mediatheek.
    Groetjes ook aan de andere meiden.
    Kus van mam

  • 01 Juni 2014 - 22:45

    Monique:

    Wat een verhaal weer, echt genieten! Inderdaad leuk dat je verder gaat met salsa lessen. En wat zielig zeg van die hondjes. Hebben jullie ze nog een naam gegeven
    Ben benieuwd naar een foto van jullie mediatheek! Dikke poen van rolf en mij en natuurlijk onze viervoetertjes

  • 05 Juni 2014 - 14:18

    Groep 7:

    Hallo juf Félice,

    Aan uw berichten te lezen heeft u het heel erg leuk in Suriname!
    Wij hebben een aantal vragen aan u:
    1. Wat eten ze in Suriname? En natuurlijk willen we graag dat u dit dan ook voor ons maakt zodat we het kunnen proeven. Moesten wij tenslotte ook doen met 1 tegen allen.
    2. Na het behalen van level 1 met salsa, zijn wij natuurlijk heel nieuwsgierig.... kortom wij willen graag een les (als dat gaat). Met name Sam en Tristan verheugen zich hier op ;P!!!
    3. Natuurlijk zijn we ook benieuwd hoe het met u gaat....
    4. Wanneer komt u precies terug? Komt u ons dan ook nog eens bezoeken?
    5. Heeft u al veel van de taal geleerd? We zien soms wat woorden en zinnen in de berichten staan....
    6. Zijn er grote / vieze / enge insecten (niet zoals onze Billie natuurlijk....)
    7. Kunt u ons iets vertellen over de cultuur?


    Wij willen u vertellen over onze belevenissen. Wij hebben inmiddels de uitslagen van de Entreetoets binnen. Volgende week zijn de gesprekken hierover. Dus best wel spannend!
    Verder hebben we het praktische verkeersexamen gedaan. Waren wat problemen op sommige posten... er was een meisje die dacht dat ze Beyoncé was... heel vreemd.... We hebben een klacht ingediend en we zijn benieuwd wat het resulaat hiervan is. Zo zouden er 10 kinderen niet op het fietspad gefietst hebben.... wij toch niet???

    We zijn afgelopen dinsdag naar de film geweest. De meesten vonden de film leuk genoeg sommige kinderen vonden hem half half zeg maar. Verder is de woordenschat uitgebreid met taal als "Houdt jullie koppen dicht". Een hele leerervaring dus...

    26 juni gaan we op schoolreis. We gaan naar de Break Out. We zijn heel benieuwd.

    We wensen u nog heel veel plezier.

    En zoals we het hier zeggen hoij en groetjes van

    Yiano, Sjoerd, Kiki, Marit, Guusje, Nina, Sten, Nigel, Michelle, Mike, Carmen, Floor K, Jule, Fleur, Jesper, Loeke, Femke, Eliza, Danny, Noa, Janou, Sanne, Joshua, Feyim, Marthe, Lars, Jill, Sjors, Floor v/d Aar, Maud, Sam, Layla, Dione, Tristan, Chrianne en de kleine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Félice

Op deze pagina kunt u alles lezen rondom mijn reis naar Suriname! Veel leesplezier!

Actief sinds 11 April 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 6622

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

24 April 2014 - 09 Juli 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: