Het Regenseizoen is officieel geopend! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Félice Velthuis - WaarBenJij.nu Het Regenseizoen is officieel geopend! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Félice Velthuis - WaarBenJij.nu

Het Regenseizoen is officieel geopend!

Door: Félice

Blijf op de hoogte en volg Félice

26 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Het regenseizoen is officieel geopend!

Ik zit hier echt in een sneltrein. Alweer een maand geleden stond ik op het vliegveld afscheid te nemen van iedereen. Niet normaal hoe snel het gaat! We hebben het zo naar onze zin hier! We genieten volop! Het eten is hier erg lekker! Om er voor te zorgen dat de kilo’s er niet aanvliegen proberen we veel te bewegen. Twee keer per week volgen we salsa les. Aanstaande donderdag moeten we afdansen, zeer spannend! Woensdag zijn we met de biebjuf mee gegaan naar de zumba. Het was pittig! Ik bakte er ook niet veel van, maar het was wel lekker zweten, dus die houden we erin!

Afgelopen donderdag zijn we weer gaan winkelen voor de mediatheek. Veel materialen hadden we al gekocht en/ of besteld. ’s Morgens werden de boekenrekken bezorgd. Wat zijn ze mooi geworden! Na weer een aantal aankopen gedaan te hebben, moesten we eerst even onze begroting bij werken. We moeten nog een aantal kleine dingen kopen en dan is de mediatheek compleet!

Vrijdag was het alweer weekend voor ons en die startten we met een lekker tripje. Eerst zijn we naar de Vlindertuin geweest en toen naar de Colakreek. De vlindertuin was op zich wel leuk. We kregen een rondleiding en zagen het hele proces dat een vlinder doorstaat. Daarna zijn we doorgereden naar de Colakreek. De Colakreek is een kreekje (riviertje) met bruin water. Dat komt door de vallende bladeren in het water. Die geven af en daardoor is het water bruin. Het was er heerlijk rustig.
’s Avonds zijn we bij ’t Vat onze salsa moves gaan oefenen. Het was erg prettig dat er mannen waren van de salsa les. Die wisten tenminste wat je al allemaal geleerd hebt. Toen ik met een man ging dansen, ging die opeens een heel andere dans doen! Het was wel een leuke ervaring, maar ik wil niet weten hoe het eruit heeft gezien, haha!
Zaterdag zijn Evelien en ik boodschappen gaan doen voor een lekkere brunch. Daarna ben ik met Michèlle nog de rest van de boodschappen gaan halen. ’s Middags heeft de biebjuf ons mee op trip genomen. We zijn bij haar tante Javaanse hapjes gaan proeven. Het was zeer apart. Bijna alles was van rijst gemaakt. ’s Avonds zijn we nog iets gaan drinken bij ’t Vat en ik kan wel zeggen het regenseizoen is officieel geopend! Mijn god wat komt het hier met bakken uit de lucht! Veel taxichauffeurs rijden niet als het hard regent en dus was het nog niet zo makkelijk om een taxi terug naar huis te krijgen. Ook vandaag hebben we weer flink wat buien gehad. We zijn vroeg opgestaan om naar het Onafhankelijkheidsplein te gaan. Hier zijn namelijk iedere zondag vogelwedstrijden of trainingen. We waren erg nieuwsgierig. Daar aangekomen waren er maar een aantal mannen en heel wat kooitjes met vogeltjes. Toen we aan een meneer vroegen wat ze aan het doen waren was zijn antwoord: ‘We zijn volop aan het trainen!’ Er was helemaal niks te zien, dus ik moest van binnen erg lachen. Het stelde dus niet zoveel voor en dus zijn we maar naar de markt te gaan om heerlijk vers fruit te halen. Wat een drukte op de vroege morgen! ’s Middags heeft onze huisbaas ons meegenomen naar Saramacca, een ander district(provincie) in Suriname. Erg leuk om dat gezien te hebben! ’s Avonds ben ik nog met Inge en Evelien gaan rennen en verder heb ik helemaal niks meer gedaan. Morgen weer naar stage. ’s Middags gaan we de mediatheek inrichten, dus daar hebben we erge zin in!

Voor nu ga ik afscheid van jullie nemen, omdat mijn bedje mij roept. Trouwens lieve mam, dit is al mijn 6e reisverslag in Suriname, goed hé ;)!

Groetjes aan iedereen!
X

  • 26 Mei 2014 - 13:46

    Gaby:

    Hoi meiske,
    Weer genoeg leuke dingen beleefd. Hier kan je nog jaren met veel plezier op terug kijken.
    Groetjes en dikke kus.

  • 26 Mei 2014 - 14:16

    Alex:

    Ha Félice,

    Goed blijven door trainen met rennen. Kun je volgend jaar samen lopen tijdens de city run ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Félice

Op deze pagina kunt u alles lezen rondom mijn reis naar Suriname! Veel leesplezier!

Actief sinds 11 April 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 6650

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

24 April 2014 - 09 Juli 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: