Love is in the air...! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Félice Velthuis - WaarBenJij.nu Love is in the air...! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Félice Velthuis - WaarBenJij.nu

Love is in the air...!

Door: Félice

Blijf op de hoogte en volg Félice

21 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo hallo allemaal!

Hoe gaat het in ons heerlijk zonnige landje? Hier is het nog steeds heerlijk! Alweer bijna een week geleden dat ik een blog heb geschreven. Overmorgen ben ik hier gewoon al 4 weken! Ongelofelijk zo snel gaat het!

De afgelopen week heb ik weer een boel meegemaakt. Afgelopen donderdag zijn we met zijn vieren en de juf van de bieb gaan winkelen voor de mediatheek. De school heeft het bibliotheekgebouw afgebroken en opnieuw laten bouwen en is geld in aan het zamelen om het in te richten. Ze waren natuurlijk blij verrast toen ze hoorden dat wij het een erg leuk idee zouden vinden om het in te richten. Eerst zijn we gaan kijken voor de boekenkasten. De bieb juf reed samen met ons naar een bedrijfje net buiten het centrum van Paramaribo. We hoorden dat dit bedrijf gehandicapte mensen en straatjongeren in dienst heeft. Wij vonden dit natuurlijk een goede investering en uiteindelijk hebben we hier drie boekenkasten en twee boekenbakken besteld. Daarna zijn we nog gaan kijken voor andere spullen. Al met al was het een geslaagde dag.
Vrijdag hebben we heerlijk gerelaxt aan het zwembad.

Zaterdagmorgen moesten Inge, Michèlle en ik alweer vroeg op, want…. Wij gingen op trip! Bepakt en bezakt werden we door een taxi naar ’t Vat gebracht (café waar alle trips starten). Na een dik uur gereden te hebben kwamen we aan bij Berg en Dal. Berg en dal is een adventure center waar je kunt kanoën en met een kabelbaan door de jungle kunt gaan. Wij gingen de kabelbaantocht doen. Voordat we konden vertrekken moesten we eerst een harnas aan, een helm op en een handschoen om. Eenmaal aangekomen bij de oefenbaan, kregen we de instructie en gingen we allemaal een keer oefenen. Deze kabelbaan was zo’n twee meter hoog, heel eng dus ;)! Daarna gingen we samen met onze vier instructeurs beginnen aan het grote avontuur. De instructeurs hadden er zin in, want ze rende zo ongeveer de berg op die we moesten beklimmen. Al helemaal bezweet bereikten we het eerste platform. Het was zo’n vette tocht! Tussen de bomen door, over het water en op de kop door de jungle! Wat een avontuur. Vooral omdat het niet altijd even goed ging bij mij, haha! Michèlle heeft in ieder geval haar buikspieren goed kunnen trainen ;).
Na de tocht hebben we een frisse duik genomen bij het strandje. Lekker lunchen en daarna weer in de bus naar Brownsberg. Bij Brownsberg aangekomen mochten we onze spullen installeren en hebben we een wandeling gemaakt. Wat een prachtig uitzicht! Na het eten hebben we in het donker weer een wandeling gemaakt om dieren te spotten. Hier liep van alles rond, van kikkers tot jaguars! Eng was het wel een beetje. Ik heb een schildpad en een kaaimannetje vastgehouden. Na de trip was ik kapot en ben ik in bed in slaap gevallen.. eigenlijk was het de bedoeling om in de hangmat te slapen, maar ik sliep al. De volgende dag moesten we al weer vroeg op. Na een heerlijk pannenkoek ontbijt gingen we op pad. Het beloofde een zware tocht te worden dus iedereen was goed voorbereid. Het was een prachtige wandeling door de jungle, onderweg kwamen we twee mooie watervallen tegen waar we heerlijk in konden afkoelen. Al met al was het toch wel afzien. Na de tocht lekker douche en lunchen en daarna weer in de bus naar huis. Een geslaagde trip dus!
’s Avonds heerlijk gegeten bij onze prinsesjes en daarna lekker slapen, want we waren echt kapot!

Maandag zijn we eerst naar stage geweest. De kinderen hadden mij gemist en waren blij dat ik er weer was. ’s Middags heb ik met Evelien weekboodschappen gedaan en zijn we nog even spullen gaan halen voor de mediatheek. ’s Avonds bleef onze vaste taxichauffeur bij ons eten, nadat we met hem naar de winkel waren geweest. Michèlle en Evelien stonden achter het fornuis. Hij heeft zich tien minuten verbaasd over de manier waarop wij rijst koken. Onze taxichauffeur maakt graag grapjes. Daar gaan wij graag in mee. Hij vindt ons zo leuk, dat hij al bijnamen voor ons heeft. Inge is de killerlady, Michèlle is de tandenstoker, Evelien is de hoofdkok en ik ben lief. Uiteindelijk ging hij grapjes maken dat hij mij wel leuk vond en dat ik wel bij hem in mocht trekken. Ik ben er bang voor dat hij dit serieuzer neemt dan wij vieren. Hoe wij dit aan zijn verstand gaan peuteren is nog de vraag. Love is in the air dus…
Vandaag zijn we begonnen met onze muurschildering. Zoals ik eerder al vertelde gaan we de hele mediatheek inrichten, maar we mogen het gebouw ook versieren zoals wij willen. Op de buitenkant van het gebouw komt een grote wereldbol met allemaal poppetjes eromheen met verschillende culturen. De kinderen en leerkrachten zijn zeer enthousiast en wij natuurlijk ook! Zodra hij af is plaats ik een foto!

Lieve schatten, ik vind het weer goed geweest voor vandaag! Ik ben erg
benieuwd hoe het met iedereen gaat!

Mo syi/ tot ziens!
Dikke kus!

  • 21 Mei 2014 - 18:14

    Gaby:

    Kom mich neet mit inne Surinamer toes. Hie zeen auch leuke kils.
    Doeiiiiii

  • 21 Mei 2014 - 20:54

    Alex:

    is wee een boeiend verhaal. ga zo door...

  • 21 Mei 2014 - 22:05

    Monique Derwig:

    leest als een goede roman, leuk Felice! Geniet zoals ik al zei van alle momenten zelfs als je een berg op puft. Dikke knuffel Monique

  • 25 Mei 2014 - 10:47

    Marlies:

    Hoi Felicita,

    Ik geniet van jouw verhalen. Ik voel mij al helemaal bezweet door de jungle gaan ik zie een kakkerlak al rondspringen en ondertussen toch maar blij dat ik hier in mijn tuintje zit, waar geen (hoop ik)kakkerlakken zitten. Zo te zien heb je echt naar je zin, nou meid geniet ervan. Ik beleef en geniet het hier met jou mee.
    Hier gaat het goed, ik kijk wel nog wat scheel maar als dat alles is. (grapje).
    Enn wat die taxischauffeur betreft je weet het he....Marlies zit .........

    Nog een mooie en leerzame tijd (ik zou bijna vergeteten dat je ook nog moet werken) in Suriname

    Los Bollos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Félice

Op deze pagina kunt u alles lezen rondom mijn reis naar Suriname! Veel leesplezier!

Actief sinds 11 April 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 6647

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

24 April 2014 - 09 Juli 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: